Kluge Köpfe filtern für dich relevante Beiträge aus dem Netz.
Entdecke handverlesene Artikel, Videos und Audios zu deinen Themen.
Jahrgang 1986, hat Film und Filmwissenschaft am Bard College in New York studiert und schreibt als freie Journalistin unter anderem für die FAZ, FAS, ZEIT Online, Krautreporter und Monopol. 2014 gründete sie das BLOCK Magazin (www.block-magazin.de), das sie seitdem herausgibt. 2017 erschien ihr erster Roman "Blaupause" beim Hanser Verlag. Sie lebt und arbeitet in Berlin.
Manchen Dingen kann man sich nur anekdotisch nähern, zum Beispiel dem crypto-misogynen "Man Child", wie in diesem Klassiker geschehen. Ein paar der besten aus dem Artikel:
"The Man-Child has two moods: indecision, and entitlement to this indecisiveness.
The Man-Child tells a racist joke. It is not funny. It is the fact that the Man-Child said something racist that is.
The Man-Child wants you to know that you should not take him too seriously, except when you should. At any given moment, he wants to you to take him only as seriously as he wants to be taken. When he offends you, he was kidding. When he means it, he means it. What he says goes.
The Man-Child’s irony may be a part of a generational aversion to political risk: he would not call out a sexist or racist joke, for fear of sounding too earnest. Ironically, the Man-Child lives up to a stereotype about the men from the rom-coms he holds in contempt: he has a fear of commitment."